کت و شلوار زنانه اسپرت می تواند باعث افزایش میزان قد بانوان شود

اگرچه کت و شلوار زنانه اسپرت ممکن است مانند مردان به دهه 1600 باز نگردد، اما تاریخچه ای رنگارنگ و مرزی دارند. اولین حضور قابل توجه زنی که کت و شلوار مردانه را خودش می سازد در سال 1870 بود که سارا برنهارت بازیگر شروع به پوشیدن “لباس های پسرانه” خود در انظار عمومی کرد.

در آن زمان، زنی که کت و شلوار مردانه به تن داشت، رسوایی بود، اما این جنجال او را از چالش بیشتر نقش های جنسیتی باز نداشت او در سال 1899 در فیلم هملت نقش اول را بازی کرد.

از بسیاری جهات قبل از زمان خود، خانم برنهارت اصلی بود. قهرمان برای آنچه که به کارت ویزیت طناز زنان مدرن تبدیل شده است.

در سال 1910 جنبش حق رای به شدت شروع شد و به همراه آن زنان جسورتر و فعال‌تر آمدند. راهپیمایی‌ها، راهپیمایی‌ها و نافرمانی مدنی به چیزی بیش از صرفاً از بین بردن ایده‌آل‌های قدیمی دهه ۱۸۰۰ نیاز داشت آنها به لباس‌های محدودتر نیاز داشتند.

پوشاک

وارد کت و شلوار Suffragette شوید. این مدل قبلی کت و شلوار دامن مدرن، نقطه مقابلی تیز با «دامن هوبل» محبوب بود، مد رایج آن زمان که آنقدر از ناحیه مچ پا باریک بود که پوشنده آن «حوصله می‌کرد».

کت و شلوار سوفراژت مشخصه زنان مترقی و الهام گرفته از نماد و مد بزرگ دختر کوکو شانل بود.

شنل که احتمالاً شناخته‌شده‌ترین طراح کت و شلوار زنانه بود، در طول جنگ جهانی اول با اجتناب از کرست برای خیاطی محبوبیت پیدا کرد و به‌طور گسترده‌ای به ساخت اولین کت و شلوار واقعاً زنانه به معنای امروزی شهرت یافت. برخلاف مدل های قبلی خود، کت و شلوار شانل حس زرق و برق و زنانگی را حفظ کرده بود.

آزادی طناز زنان در عصر جاز ادامه یافت، زیرا زنان به طور گسترده شروع به پوشیدن شلوار برای فعالیت های اوقات فراغت، به ویژه تنیس، سوارکاری و دوچرخه سواری کردند.

تا آن زمان (و حتی پس از آن در بسیاری از جاها)، زنانی که شلوار پوشیده بودند، لباس متقابل تلقی می شد و اغلب جرم انگاری می شد.