پسته اکبری امروز باعث کاهش درد و التهاب مفاصل می شود

التهاب مزمن سیستمیک به عنوان یک عامل زمینه ای در پیشرفت بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک شناخته شده است.

پسته اکبری امروز حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی و اجزای زیست فعال است که ممکن است التهاب را تعدیل کند.

در حالی که فعالیت های ضد التهابی ترکیبات زیست فعال در پسته در شرایط آزمایشگاهی و در مدل های حیوانی بررسی شده است، با این حال، تعداد محدودی از مطالعات با استفاده از پسته انجام شده است.

مدل‌های سلولی تحریک‌شده با LPS برای بررسی فعالیت‌های ضد التهابی پسته در پوست و مغز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. یک مدل ماکروفاژ موش RAW 264.7 تحریک‌شده با LPS در شرایط آزمایشگاهی برای بررسی فعالیت‌های ضدالتهابی پوست و مغز پسته با توصیف بیومارکرهای ژنتیکی رایج مرتبط با التهاب، مانند اینترلوکین 6 (IL6)، نیتریک اکساید سنتاز القایی استفاده شده است.

(iNOS) و سیکلواکسژناز 2 (COX2) و با ارزیابی اثرات آنها بر انرژی زیستی میتوکندری و انفجار اکسیداتیو.عصاره های آبدوست غنی از فنل هم پوست و هم مغز پسته بیان سه نشانگر پیش التهابی آزمایش شده، IL6، iNOS و COX-2 را با بیشترین فعالیت در برابر ژن COX-2 مهار کرد.

عصاره پوست قطبی پسته بیشترین تأثیر را در کاهش انفجار اکسیداتیو غیر میتوکندریایی مرتبط با پاسخ التهابی در ماکروفاژها داشت