نقش کلیدی ماکارونی در رژیم غذایی

پاستا نقش کلیدی در رژیم غذایی مدیترانه ای دارد. WHO (سازمان بهداشت جهانی) و FAO (سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد) ماکارونی فرمی پیکولی را به عنوان یک مدل غذایی سالم، پایدار و با کیفیت توصیف کردند.

علاوه بر این، در سال 2010، یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) ماکارونی را به عنوان میراث فرهنگی ناملموس بشریت اعلام کرد.

یکی از دلایل اصلی موفقیت ماکارونی آشیانه ای ، مشخصات غذایی آن است. در واقع، ماکارونی به دلیل داشتن مقدار کم چربی و کربوهیدرات‌های قابل هضم به طور کلی بسیار مغذی است.

علاوه بر این، ماکارونی می تواند اجزای سالمی مانند فیبر یا پری بیوتیک ها را تامین کند. هزینه کم و ماندگاری طولانی ماکارونی باعث محبوبیت آن در بین بسیاری از گروه های مختلف مصرف کنندگان شده است.

بررسی حاضر به سه بخش تقسیم شده است. در ابتدا، ما یک مرور کلی از تحقیقات در مورد ماکارونی و فرآیند تولید  ماکارونی رژیمی انجام شده در بیست سال گذشته ارائه می دهیم.

در مرحله دوم، برای هر مرحله از فرآوری ماکارونی طرح دار ، تأثیر متقابل بین متغیرهای اصلی در تأثیرگذاری و تعیین کیفیت محصول نهایی به همراه نوآوری های اصلی منتشر شده در مقالات تحقیقاتی مورد بحث قرار می گیرد.

در نهایت، بخش آخر بر شکاف های دانش اصلی این بخش (یعنی نحوه تولید ماکارونی از مواد خام جایگزین)، با امید به تحریک مطالعات بیشتر در این زمینه تمرکز می کند.

  • منابع:
    1. Pasta-Making Process: A Narrative Review on the Relation between Process Variables and Pasta Quality
  • تبلیغات: 
    1. پیرمردی که با خوردن گندم در 7 روز جوان شد!
    2. دستگاه کارتخوانی که با کارت ملی کارت می کند
    3. راهی برای استفاده از کائنات برای رسیدن به موفقیت
    4. درست کردن بخاری با استفاده از ماشین های فرسوده!