مصرف هشت پا خوراکی باعث درمان روماتیسم مفصلی می شود

دانشمندان می گویند پرورش هشت پا خوراکی نه تنها غیراخلاقی است، بلکه به شدت به محیط زیست نیز آسیب می رساند.

از مدیترانه تا دریای ژاپن، اختاپوس ها به عنوان یک غذای لذیذ در نظر گرفته می شوند و تقاضا در حال افزایش است.

از حدود 350000 تن صید سالانه، دو سوم به کشورهای آسیایی مانند ژاپن و کره جنوبی می رسد (یک سوم صید جهانی به چین ختم می شود) اما کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و ایتالیا نیز واردکنندگان بزرگ اختاپوس هستند.

برای برآوردن تقاضای رو به رشد، بسیاری از کشورها در حال آزمایش پرورش اختاپوس در شرایط مصنوعی هستند. یک شرکت ژاپنی گزارش داد که در سال 2017 تخم های هشت پا را در اسارت جوجه ریزی کرده است و می خواهد اولین مزرعه خود را در سال 2020 افتتاح کند.

هشت پا

در اسپانیا، آزمایش ها با قلم های توری، در مخازن در خشکی و در “مزارع” بزرگ دریایی ادامه دارد.اما، همانطور که تیمی از دانشمندان دانشگاه نیویورک استدلال می کنند، به دلایل زیست محیطی و اخلاقی، ما باید از پرورش اختاپوس خودداری کنیم.

در حال حاضر تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد اختاپوس ها یکی از پیچیده ترین و باهوش ترین حیوانات در اقیانوس هستند.

آنها می توانند چهره های فردی انسان را تشخیص دهند، مشکلات را حل کنند (و پاسخ ها را برای ماه ها به خاطر بسپارند) و شواهدی وجود دارد که آنها درد و رنج را تجربه می کنند.

ویدئوهای متعددی در اینترنت از اختاپوس هایی که از مخازن خود فرار می کنند یا صید ماهیگیران را می دزدند، شیفتگی انسان را نسبت به تنها بی مهره ای که اعلامیه کمبریج در سال 2012 در مورد آگاهی در کنار پستانداران و پرندگان حساس می داند، افزایش داده است.