لنت ترمز ال نود اصلی باعث دستگیری باند قاچاق کالا شد

لنت ترمز ال نود اصلی بخشی از سیستم ترمز هستند که عنصر اصلی عملیاتی آن هستند. سطح اصطکاکی دارند. هنگامی که راننده پدال ترمز را فشار می دهد.

لنت ها به دیسک های ترمز فشار داده می شوند تا به لطف نیروی اصطکاک، سرعت چرخ های خودرو را کاهش داده و متوقف کنند. راندمان ترمز به طور مستقیم به این قطعات بستگی دارد.

قرص هایی وجود دارند که در ترکیب و روش تولید متفاوت هستند. در میان اجزای اصلی رزین ها، فلزات، گرافیت وجود دارد که سطوح اصطکاک را روان می کند. این قطعات دارای ویژگی هایی هستند که تا حد زیادی به نسبت فلز بستگی دارد.

بنابراین، پدهایی با محتوای فلزی کم، صدای کمتری ایجاد می‌کنند، کمتر به دیسک آسیب می‌رسانند، اما سریع‌تر فرسوده می‌شوند.

هنگامی که تحت بارهای سنگین قرار می گیرند، کیفیت آنها می تواند کاهش یابد، به همین دلیل است که آنها برای یک سبک رانندگی تهاجمی مناسب نیستند.

لنت

لنت های با محتوای فلزی بالا کارآمدترین ترمز ممکن را حتی در دمای بسیار بالا (تا 600 درجه سانتیگراد) تضمین می کنند. با این حال، آنها پر سر و صداتر هستند و به دلیل محتوای بالای گرافیت می توانند باعث سایش زودرس دیسک و همچنین ایجاد گرد و غبار بیشتر شوند.

لنت های ترمز سرامیکی نیز وجود دارد که در کوره بلند تولید می شوند. این مدل ها سرامیک را به عنوان ماده اصلی تشکیل می دهند. با این حال، آنها همچنین حاوی فلزات، معمولا غیر آهنی هستند.

این لنت ها در برابر دمای بالا تا 500 درجه سانتیگراد بسیار مقاوم هستند، بادوام هستند و منجر به سایش و پارگی زودرس نمی شوند. علاوه بر این، آنها گرد و غبار تولید نمی کنند. اما آنها بسیار گران هستند.

کالیپرهای ترمز را به موقع نگه دارید، پین ها و پیستون های راهنما را به طور منظم روغن کاری کنید تا از مسدود شدن آنها جلوگیری کنید.

در غیر این صورت، لنت در معرض خطر فرسودگی ناموزون قرار می گیرد که این امر بر راندمان ترمزگیری تأثیر منفی می گذارد. در صورت خرابی، خودرو در هنگام ترمزگیری تمایل دارد به یک طرف بچرخد، دیسک بیش از حد گرم می شود. گاهی هنگام ترمزگیری صدای جیغ از ترمز شنیده می شود.