صابون مایع صحت باعث رشد باکتری بر روی دستان می شود

صابون مایع صحت یک اختراع نسبتاً جدید است: این صابون توسط ویلیام شپرد آمریکایی در سال 1865 به ثبت رسید. آیا تا به حال به نحوه عملکرد صابون فکر کرده اید؟

اصولاً صابون با حل شدن مواد نامحلول مانند باکتری های کوچک، کثیفی یا مانند آن، پاکسازی می کند. و سپس آب آنها را با خود می برد. طب کار برخی از بیماری های صابون را به دلیل تماس پوستی با مواد شوینده تشخیص می دهد.

چگونه انجام می شود؟ این صابون از ترکیب چربی های حیوانی (غذای گوشت خوک، ضایعات قصابی) یا چربی های گیاهی (روغن نارگیل، روغن بادام، روغن آفتابگردان و غیره) با مواد قلیایی (به عنوان مثال سود سوزآور) تهیه می شود و واکنشی را ایجاد می کند که به آن صابون سازی می گویند.

دستور اصلی صابون مارسی استفاده انحصاری از روغن های گیاهی، عمدتا روغن زیتون، خاکستر گیاهان دریایی به عنوان قلیایی کننده، خشک کردن آفتاب و برش دستی را در نظر گرفته است.

صابون

قبلاً در سال 1688، کولبرتن، وزیر فرانسوی، برای دفاع از صابون واقعی ساخته شده در مارسی، فرمانی صادر کرد که این ویژگی ها را مشخص کرد، تا با رقابت صابون های با کیفیت پایین تر تولید شده در جنوا و ساوونا مبارزه کند.

در حال حاضر، در ایتالیا، هیچ قانونی وجود ندارد که صابون مارسی را تعریف کند، بنابراین صابون مارسی را می توان در هر مکان و به هر شکلی تهیه کرد.

صابون تقلبی. بیشتر صابون های تجاری، به ویژه صابون های مایع، صابون واقعی نیستند، بلکه ترکیبی از پاک کننده های شیمیایی، عوامل کف کننده مصنوعی و مواد شیمیایی هستند.

در گذشته، صابون با میله های معطر امروزی متفاوت بود و هیچ صابون مایعی که در تلگراف های معمولی فروخته شده در سوپرمارکت ها پیدا می کنیم وجود نداشت.

اولین آثار صابون به بابل باستان برمی گردد. دستور صابونی که 4200 سال پیش بر روی یک قرص گلی ساخته شده بود، دارای ترکیباتی بود: آب، روغن کاسیا و مواد قلیایی.